Två dagars tö och nästan all snön är borta. Det kommer inte att vara länge, redan i helgen ska det bli kallt igen men nu hade jag sådan tur att vattnet i stallet har töat - utan att ha frusit sönder några rör :)
 
Tinka vaktar en av de sista snöhögarna
 
 
Riktigt lerigt och smort har det blivit i hagarna igen, det är bara töat på ytan så då blir det som värst. T o m på gårdsplanen blir det spår när man går
 
 
Besök hos mormor. "Den lille förskräcklige" har haft en del för sig sedan sist........ Plockat ner min stora, tunga hallspegel - den höll som tur var. Fått båda sina hårborstar att försvinna spårlöst - har letat i krukor, under alla möbler, ja, överallt, hittar inte? Testat om mammas klocka kunde simma - i toastolen - det kunde den inte....
 
 
Visst blir man trött?
 
Hmmm, varför har min sandlåda hamnat här uppe måntro? Skumt!!!
 
 
Vankas KORV :) Dumma Trassel vaktar alltid sin skål en stund innan han vågar äta...... det var dumt, "någon" välte raskt ut korvbitarna på golvet, snodde skålen och en korvbit...... Tinka följde efter den stulna korvbiten och stirrade ut den tills den tappades, innan dess försökte hon inte ta den, men OJ med vilken hastiget den städades bort från golvet då :)

Kommentarer
Postat av: Hillevi

NU hitade jag hit! Jag har varje dag tittat efter, men då på den gamla bloggen och ibland på hemsidan, men uppenbarligen inte där sen denna blogg kom upp! Idag kom jag på att jag kunde kolla länken i din kommentar…. jag är lite trög så… :D

Under tiden har busfian vuxit ordentligt och verkar ha haft en härlig första jul. Elefanten är ju underbar!

Katten som är tjock… ja så ser Nilen på jobbet ut också, fast ännu mer. Som om hon har svalt en fotboll, brukar vi säga!

2013-02-05 @ 05:59:26
URL: http://gyllensilver.com
Postat av: Ann

Jag kunde förstås skrivit en hänvisning i den gamla men det blev liksom inte :)

2013-02-05 @ 19:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0