Marknad

 
 
 
 
 
 
Hästveda marknad fick sig ett besök idag. Massor att titta på och strålande väder.
Djurmarknad har de oxå här och det har hänt en hel del där de senaste åren. Djurvärdar såg till att hästarna fick hö och så fort en häst glatt sparkade omkull sin vattenhink kom det bums påfyllning. Massor av höns, ankor och kaniner, en säljare hade "blandade kycklingar 50 :- st" Där hittade jag den mest söta, gula dunboll man kan tänka sig - det var nog den fula ankungen :) det var nämligen den enda ankan i den samlingen, resten var hönskycklingar!
 
 
Loppisfynd i helgen :) Kunde inte motstå denna fina monarkbarncykel för 50 :- även om det dröjer ett par år till den kan användas
 
 
Men detta var det bästa fyndet hittills i år :) :) :) En vagn till shettisarna (även om det redan fanns en villig draghäst ;) ) Det enda som behövs är två hjul och 100 :- var riktigt billigt (även om jag fick köra en extrarunda för att hämta släpet)
 
 
Ny pipleksak - att Tinka har lagt beslag på den är förstås inte riktigt normalt, men hon missunnar Trassel det mesta ;)
 
 
Han sitter snällt och väntar på att grillen ska göra sitt jobb istället och  - nej, han är inte så tjock som det ser ut på bilden :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hillevi igen

Det är ju det jag det jag säger - du hittar grejer du! Och en vagn UTAN hjul hade jag aldrig kommit på idén att köpa men såklart du kommer att hitta såna också.

Cykeln blir ju perfekt!

2013-07-16 @ 05:27:04
Postat av: Ann

Jodå, nu är den körklar :)

2013-07-20 @ 01:26:13
URL: http://www.stalloctopus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0