S-E-M-E-S-T-E-R

Äntligen - efter 2 månaders hårt slit ;) är det äntligen semester en månad!
Den började ju faktiskt redan i måndags, men.......
 
 
..... Mormor fick kallas in som barnvakt redan första semesterdagen, inskrivningsmöte på dagis som skulle ske helst utan Busfia. Det skulle ta en timme sa dom och det tog en och en halv, pratglada var dom, men det verkar bra. Hon kommer säkert att tycka det är kul, deras profil är "ute" och det är hon ju van vid ;) I oktober startar inskolningen och som mitt schema ser ut så blir det 2 dagar i veckan.
Väl hemma igen så blev det grillning, flera hungriga väntar :)
 
 
Trassel ställer upp på det mesta, även som ryggstöd :)
 
Igår var vi i Ullared, det har stått på turordningen länge men liksom inte blivit av, lamm, fårklippning, stängsel, student mm har kommit ivägen och nu var handlelistan lååååååång = dyrt!!! Fast man har ju svårt att handla bara precis det som står ;) Busfia fick ju lite - kläder och leksaker, Simzon fick ett nytt stalltäcke till vintern, tjockt termotäcke som är blankt både på in- och utsida så skräp inte fastnar så lätt (199:-) och lite andra små "fynd" :) Fast nu måste jag åka nästa vecka igen....... kom på att jag glömt köpa engångsmuggar som jag har när jag fryser in portioner av barnmat :(
 
 
Idag är det lite vilodag och vinterkängorna måste provas, lite stora kanske? Inte helt lätt att få rätt på snörena heller :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Haha, vintertäcke och vinterkängor - det är till att vara förutseende!

Hoppas du och ni hinner ha det som menas med semester också - dvs avkoppling! :D

2013-06-17 @ 04:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0