Nya bilen :)

 
I onsdags hämtades den och i torsdags tog vi en provtur till Höganäs. Kortare än den gamla men utrymmet bak är ändå inte så mycket mindre. Stackars Trassel som var så bekymrad när jag tömde den gamla blev gladare när de gamla bäddarna installerades i den nya och den fick godkänt vid provturen ;) Tinka fixade inte att hoppa upp själv i den mycket högre bilen, det hade jag räknat med, hon har aldrig varit mycket för att hoppa och ännu mindre på äldre dagar. Placerade framtassarna på kanten och lyfte upp bakändan, det fungerade perfekt! Inte slogs dom heller där inne, trots att jag inte hunnit få dit de nya Jeppegrindarna och mellanvägg, de är däremot på plats nu. Provturen med släp till lantmännen i fredags var oxå till belåtenhet, kände inte att släpet var med, trots full last i form av både foder och en pall spån.
Igår var det jobb och eftersom det frös på kvällen fick jag testat parkeringsvärmaren med, mmmmm - varm bil direkt, fast det brummade bra och luktade disel över hela gården
 
 
Har äntligen fått godkänt av ägaren att boken får sågas ner :) Mats tog sig glatt an uppdraget (nåja, han suckade lite)
 
 
Lite vilopaus, efter hela helgens sågande är Halva!!!! nere, den var STOR!!! Ska bli kul att se hur många kubik ved det blir. Men det är bra den kommer ner för den var inte alls frisk, nästan alla grenar är mer eller mindre forna
 
 
 
 
Här vilar alla hästar samtidigt
 
 
Inte behöver väl nån hålla vakt inte :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Oj, vilken lyxbil! Och bränslevärmare också!

Jätteboken var verkligen enorm, förstår att Mats var glad........

2013-11-22 @ 19:59:27
Postat av: Ann

Parkeringsvärmaren är lyx, annars har inte Dacia så mycket lyx i bilen precis, men det behöver jag inte heller.

2013-11-23 @ 20:05:12
URL: http://www.stalloctopus.com
Postat av: Hillevi

"Forna"… nu pratar du sådan där skånska igen! ;)

2013-12-07 @ 07:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0