Oktober

Ojojoj, var tar månaderna vägen? Nu är ju hösten här och snart vintern!!!!
 
I torsdags och fredags blev gården uppgrävd
 
Tvärs över, en del stora stenar blev uppgrävda på köpet :) Dessutom grävt ner en slang till elen som ska bli mellan huset och logen så jag slipper hämta ved med ficklampa :)
 
 
Som sagt.... stora stenar. Han städade bort dom oxå
 
 
 
LöpTinka har väldiga bekymmer med att hålla koll. Trassel däremot som brukar bli väldigt upprörd när man förstör så mycket tyckte det var bäst att hålla sig undan, såg honom knappt och inte en gång han skällde - undrens tid är inte förbi ;) Syftet med grävandet var att förbereda för fiberinstallation. Full installation har jag inte råd med just nu men det blir inte dumt såsmåningom, att det ens går att få här långt ute!!!! Men det ska bli redan till vintern för de som vill, här förbereds bara än
 
Katternas katt :)
 
 
Åh! Goa Buster!
 
 
I söndags fick Busfia paket redan i sängen :)
 
 
Sedan blev det ännu fler, såpbubblor och pennor var nog det bästa :)
 
 
Lära sig bokstäver, lite tidigt kanske ;) men kul lät den
 
 
Fodrade gummistövlar är bra när man ska hjälpa mamma i stallet
 
 
 
Nöjd blev jag med smörgåstårtan och med två stora så blev det över :)
 
 
2 ÅR!!! OJ!
 
Nu har vi inskolning på dagis, två dagar avklarade och mamma är glad att det bara är imorgon oxå, sedan är det pappas tur. Någon dagisfröken hade jag INTE velat bli, även om barnen var rätt lydiga och snälla. Busfia finner sig i det men har tyckt vi kunnat åka hem liiiite tidigare ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Jag hoppade till lite - så stor hon redan blivit, Busfian! En toppenfin födelsedag också och nog är det så att smörgåstårta är allra, allra bäst ett par dagar efteråt!

Vilket stök och bök - förstår att Trassel höll sig undan gräveriet!

2013-10-03 @ 04:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0