Regn

Nä, bilder är det snålt med, regn, regn och regn, då blir det inga!
1:a skörden hö hämtades i måndags, 500 balar, ska ha lika mycket av andra men det dröjer ett par månader till.
Trassel blir sakta men säkert bättre fast lite hälta finns fortfarande, antibiotika har vi lite till och vetten har fortfarande semester men vi ska boka in ett återbesök om ett par veckor.
Tindra hittade vi på rygg i hagen igår när vi kom hem. Fick runt henne och hon vinglade iväg. Hade tänkt ta in henne men under tiden jag gick och hämtade ett grimskaft så hade hon hämtar sig så pass att jag inte fick tag på henne. Får nog prova lite till idag för hon verkar inte helt ok, vill helst va en bit från dom andra. Så länge hon springer ifrån mig är det lite svårt 😕 får väl se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Åh! Hoppas fåret kommer till sig. Jobbigt när man inte vet ad det är. Bra, däremot att Trassel blir bättre i benet.

Det blir en del hö, du! Ingen vidare sommar för höskörd dock.

Svar: Fåret har hämtat sig igen. Hon hade nog bara legat på rygg lite för länge, kanske änna från förmiddagen när jag körde hemifrån. Mats trodde mig inte när jag sa att får inte kan vända sig själv 😀
Höet har legat på en tork några veckor som tur är😃
Ann Knutsson

2015-08-01 @ 07:11:51
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0