Stormskador

Tror det är mer som trillat här nu än efter Gudrun. Fast då åkte staketet, nu är det bara

ett fönsterbleck från vinden som blåst ner



Men rätt mycket grenar, t o m forsytian i trädgården! Plommonträdet lutar och rosorna förstås....


Ett träd, men det ställde till en del extrajobb i morse eftersom det lagt sig över staketet och fåren fick en "extragrind" mellan hagarna, det var bara det att alla hittade inte denna grinden och stämningen var lite upprörd innan alla var samlade igen
Vägen hem från jobb hade dom hunnit göra framkomlig, minst 20 träd på den 1.5 milen från Fagerhult! Men dom hade sågat av toppar såpass att det gick att krångla sig runt och till kvällens nattmöte ska det nog va riktigt rensat!

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Som jag tänkt på er! Trots att det var *lindrigt* var det ändå en massa att ta rätt på för dig.

Svar: Ved behövs ju alltid och det enda som trillat där djuren är nu ligger ner ordentligt så det är ingen panik. Men jag får nog snart ta ner min gamla, stora gran för det är lika nervöst var gång om den ska stå kvar eller inte och den kan nog ställa till en hel del är jag rädd för!
Efter att dom grävde ner elledningarna har vi sällan strömavbrott heller längre (fast det tycker jag är rätt mysigt en dag eller två) men helst inte när jag jobbar då ;-)
Ann Knutsson

2015-11-30 @ 17:51:33
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0