Skogning


Före

Efter

Före

Efter
Dom träden som skulle ner idag kom ner, Mats skötte sågen och jag traktorn och vinschen. Bensinen räckte inte till attkapa upp dom sista två stockarna och jag har lite ris kvar att ta hand om imorgon men vi fick gjort det mesta idag, det behöver torka lite till i hagen innan vi kan lasta hem det, förhoppningsvis nästa helg.


Stackars Trötter får inte ens ha sin korg ifred, är det inte Husan som snor den är det Buster, men Trassel trycker snällt ihop sig i ena hörnan :-)

Faktiskt så hann vi med att plantera oxå idag och ny spån till hästarna, köra hö till fåren, skura vattenbaljorna, bära in ved (tur dammsugaren sköter sig själv i a f)

Den vissna pelagoniern blev bytt mot en ros

Stora kaminen eldade jag igår för sista gången denna säsongen, mest för att göra slut på den veden som låg där och ikväll har den blivit storstädad och fått rutan putsad :-)
Lite energi fanns kvar så vi körde slut på den med ett träningspass oxå ;-)

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Jahaaaaaaa! Själv tömde jag några säckar jord i pallkragarna och sköt upp allt annat till "en annan dag"... Otroligt vilken energi du har!

Svar: Liksom lika bra att fortsätta när man ändå är igång ;-)
Ann Knutsson

2016-04-11 @ 07:47:18
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0