Högtrycksdag

Ja, egentligen skulle jag målat lite på stallet idag men kom rätt snabbt på att det inte skulle hinnas med

Istället blev det en kombinerad hund....

.....och hästpromenad

Fåren fick byta hage och så utspridda som dom är så var det nog uppskattat :-)

4 nya blandraskycklingar flyttade in i tisdags, idag har dom t o m vågat sig ut. Lagom tills uppfödarna kom och inspekterade att dom hade det bra :-) Två med tofsar på benen, ska bli kul att se hur dom blir, någon av dom ska visst värpa turkosa ägg. P fick dom av uppfödaren vilket betyder arr hon har 8 hönor, jag hade en enda svart Islandshöna (och dom två tupparna är mina) men i morse var min höna inte pigg, drack och gick små rundor hela dagen men ikväll var hon död :-(

Handlat har vi oxå hunnit med idag, tvättat ett par maskiner och just nu väntar jag på den sista
Rensat hängrännorna på stallet, behövdes!!!
Sist ut blev bilen tvättad, efter jag stoppat P i säng, det hann bli rätt mörkt och alla prickarna fick jag inte bort men det får gnos bort med vax sen när flugsäsongen är slut. Den ska liksom på servis i veckan och det är inte så kul att lämna in en skitig bil. Stackars Trassel tyckte det var så tråkigt att han rullade sig mitt på gårdsplanen och sov nog rätt gott. Han gillar nog bäst när jag jobbar, ett par långa, snabba promenader på 1 mil om dagen och gärna i besvärlig skog, resten av tiden mysa i mattes säng :-)


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Så tråkigt med hönan... :( men roligt att du kanske får gröna ägg. Jag har aldrig haft nån grönvärpare, bara en som värper brunare ägg än de övriga. Gröna eller turkosa ägg vore roligt... får väl skaffa Isbar, t ex nångång.

Blir spännande att se om Trassel uppskattar vintern mer nu i år när han mår bra och får underull och päls.

Fåren verkar omåttligt nöjda!

Svar: Isbar hette den ena ja.... fick namnen på dom andra raserna oxå, men...., får ha dom igen och skriva upp direkt för det fastnade inte
Haha, Trassel är inte frusen längre, hittade jättedypöl, lade sig på magen och drack :-/ Gamla fasoner!
Ann Knutsson

2016-08-20 @ 05:57:57
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Det var ju synd med hönan.Var det den som låg på ägg? Det var ju inga bra fjäderfä du köpte där. Sälj tillbaka tupparna till dom.

Svar: nä, det var den bruna
Ann Knutsson

2016-08-20 @ 11:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0