Tomt i bloggen

Beror inte på att vi inte har gjort ngt, snarare tvärt om! Dessutom uselt väder så telefonen har fått stanna inne.

Fikapaus 😜 på kvällspromenaden idag. Lång tur blev det och efter turen var det bad för P och sen middag som var avklarad kl 22 😬 Inte för det gör mig något, fast träningen ikväll fick utebli, lite för mycket annat kvar att göra
Igår fick Ninja ett tömkörningspass i ösregnet, märks att hon börjar få upp kondisen, väldigt fina åttor i balanserad trav, varvat med totalt frispel 😅 "Mamma, tur jag inte red idag" haha!
Nåja, bilen är städad, ska snart på service.
All dålig puts och fogar på stallet är murat, 6 säckar har jag lyckats göra slut på, foderboxen och duschspiltan är putsad, där var en hel del som frusit sönder, nu är bara halva gödselrampen och lite på husgrunden kvar 👍 Hämta mer murbruk imorgon

Inte alls lätt det där med putsning men jag är ändå rätt nöjd med insatsen.
Hann klippa gräset oxå idag och givetvis lägger gräsklipparen av😡 Nå, någon mekaniker är jag INTE och har ärligt talat inget som helst intresse av att lära mig så jag ringde Mats. OK, det dröp om luftfiltret, gick alldeles utmärkt att klippa klart utan även om grannarna förmodligen trodde att jag tjuvstartat jaktsäsongen..... hoppas det dyker upp ett nytt luftfilter i det snaraste, jag lämnade glatt över även det momentet 😉
Jo, städat hönshuset har vi oxå hunnit med, i dagarna kommer nämligen ytterligare några hönskycklingar, 4 st har jag beställt, och med 9 hönor så ska jag väl förhoppningsvis slippa köpa ägg.
Trassel dådå, jag har varit rätt nöjd ned hans temperament sista tiden, trodde han lugnat sig nu som ensamhund och närmare 9 år, efter 1 mil i bra tempo har han känts lagom trött..... Nu går vi 1 mil i bra fart, hem och gör lite i 20 minuter, ska bara gå bort och hämta P hos Mats och han hoppar, studsar, skäller, biter koppel och är säkert inställd på en likadan runda till, senaste morgonen jag gick av gick vi den vanliga morgonrundan på 2.5 km, han hoppade baklänges framför mig, med kopplet i munnen sim riste som värsta byte😁 Har fått öka fodermängden rätt rejält och nästa säck behöver nog inte vara lightfoder


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Alltså, du är ju så duktig! Murat upp sex säckar, herre min je! Roligt med fler höns, nu kan du nog sätta upp ett vägstånd med en burk där man kan lägga pengar... fast jag har läst att även till såna har oärligt folk hittat.
Tänk att Trassel svarat så bra på medicinen! Valp på nytt!
Ninja ser fin ut, trots allt gräs för P behöver inte sitta i spagat på tvären längre! :p

Svar: Undrar hur länge Trassel legat lågt, med det värdet har det nog varit ett tag :-(
Ägg blir där nog inte många över, vi äter en hel del, gott :-)
Ann Knutsson

2016-08-15 @ 05:23:00
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0