Julgran och julbad

Lång dag idag! Först upp alldeles för tidigt för vi skulle hämta en ny halmbal fast vi visste inte riktigt när!

Så vi hann med att storstäda stallet från spindelväv och damm. Skura krubbor och vattenkoppor, den vanliga mockningen, veden bars in.... 
sen lite lunch och då hann jag planera in biltvätt, som tur var ringde han då så det blev inget ;-) Fast det behövs!!! Får se på fredag. 
Balen var den tunga 300 kg modellen igen så Mats fick rycka ut och hjälpa till att välta upp den i stallet. Får lägga på lite mer vikter när jag lyfter skrot så jag fixar dom oxå 😝
Sen var det tvättmaskinens tur, den har krånglat sedan jag hade problem med vattnet, stannat mitt i programmen så jag fått starta om. Gissade på silen på invattnet så den åkte fram och mycket riktigt var den full med rostflagor. Under tvättmaskinen var det rätt skitigt så där blev julstädat på kuppen. Har visserligen inte provkört den sen men är rätt säker på att jag löste problemet!

Sen var det julgranens tur.
Den blev rätt fin :-)

Dagens sista projekt som blev rätt sent. Ben och svans tvätt

Första gången även för Ninja men hon tyckte var rätt ok.

Prince tyckte väl det var mindre trevligt så när jag äntligen hade lyckats tvätta ben och svans hjälpligt så sket han klart ner bakbenen totalt i rena förskräckelsen 🙄

Nåja, det fick räcka ändå för han stod rätt lugnt på slutet. Resten får borstas bort i morgon bitti för på förmiddagen är det hovslagardax igen!


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Ja, oj så fin den blev., granen. Fint i toppen också med lamettaglitter.
Himla massa donande som vanligt med både skrubbat stall och hästskånkar. Hoppas att Prince klarar verkningen bra den här gången också.
Nä.. 300 kg borde du väl klarat själv... ;) Bara att träna på! :D

Svar: Luktar gott nu i hela huset av granen :-)
Ann Knutsson

2016-12-19 @ 06:30:41
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0