Lucia

"Långt, långt bortom hav och strand, bortom dagarnas oro och strid. Där ligger ett längtans land i en värld utan rum och tid. Den har byggts av de vackraste drömmar, den är skapad av längtan och tro. Och i kärlekens strida strömmar den slår mellan hjärtan en bro.

Ibland i en stilla stund, då den timliga oron flytt och djupt i ert väsens grund nu blivit som ett barn på nytt. Då öppnas den gyllene porten, helt sakta och stilla på glänt. Och med tindrande barnaögon ser ni gryningens helga advent. 
Jag har kommit från längtans land, där de vackra drömmarna bor och bjuder med givmild hand mitt hjärtas barnsliga tro. Ack aldrig mer på färden så kallt och så mörkt för dem, som ej äger barnets hjärta att ej porten öppnas igen"

Kommer ihåg hur nervös jag var när jag skulle läsa den dikten inför ett fullt Tivolihus någon av dom sista gångerna jag var lucia! Fast ännu bättre minns jag hur hemskt det var att få bort stearinet från håret😡
Nåja, det slipper P för i hennes ålder är det batteriljus som gäller och en hel hög med små lucior och tomtar sjunger av hjärtans lust utomhus på dagis 😃


Kommentarer
Postat av: Mormor

Så fin Lucia. Min lussekatt ville inte hålla ljuset utan föredrog sin förmiiddagssömn. Versen läste du nog på scouternas luciatåg.

Svar: Just precis
Ann Knutsson

2016-12-13 @ 12:04:06
Postat av: Hillevi

Söt-lucian! Minns också detta stearinbemängda hår! Lite fusk med batterier! :D

Svar: Fusk ja!!!! Men vad glad både jag och grannar på 1 mils radie är att jag slipper stearinbefria det håret 😁
Ann Knutsson

2016-12-13 @ 15:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0