Kallt



Vattnet i stallet är fortfarande igång tack vare att kallvatten kranen står och rinner lite. I morse var det precis att varmvattenkranen ville och jag får inte riktigt bort isen på golvet och vid avloppet ut och fryser det igen blir det översvämning. Samtidigt så är det väldigt mycket enklare med vatten i stallet än behöva bära allt inifrån. Prognosen säger mycket kallt en vecka till så frågan är om jag ska ner i källaren och stänga av till stallet redan ikväll eller chansa någon dag till? Jag har två jobbnätter nu och det hade sparat rätt mycket tid att slippa bära inifrån.... Nåja,  jag har en timme till att bestämma mig på innan det är läggdags, får se hur det ser ut då
Dagen har varit strålande fin, dagsmeja och skönt i solen
Fårens balja blev helt tömd idag, några dagar funkar att bara fylla på varmvatten men nu var isen för tjock runt väggarna så nu börjar vi om
Kört höbalar till fårhuset, burit in massor med ved, det går åt mycket nu och ändå är det ingen överdriven värme inne. Igårkväll la jag i sista gången vid 01 och kl 9 när vi gick upp var det 16
MEN vintern får gärna stanna lite till, mina 10 cm snö är alldeles lagom, dock räcker det med -5 på nätterna tycker jag
P skvallrade för pappa att hon vill ha sommar men mamma vill skotta mer snö😆 Tror faktiskt hon tycker snöskottning är rätt kul hon med för hon skottade halva trädgården idag när jag gjorde annat 😅

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Förstår att det blir mycket vattenbärande när det fryser i stallet, fast det gör det ju varje år. Skulle det inte gå att bygga en isoleringslåda kring kranen, med frostvakt i? Fast det kanske fryser på vägen till stallet... och du brukar ju ha tur med att det inte springer läck i alla fall.

Svar: Största problemet är att avloppet ut fryser igen och det blir översvämning i stallet, har ju ingen värme alls i stallet. Hästarna får både tjockt med spån och halm så de klarar sig bra
Har funderat påvärmeslinga i rören men det är rätt dyrt
Men än är det igång :-) förhoppningsvis tills jag går av imorgon
Ann Knutsson

2016-01-19 @ 06:59:29
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0