Barnledig

Hade flexledigt förra natten och istället för att hämta hem P från Mats så fick hon bli kvar och gå på dagis idag
Utvilade öron ;-)
Fast jag hade ju en plan :-)

Kippa får när P är hemma känns inte som en strålade ide' så dagen idag var perfekt
Lyckades locka in några i boxen med en havrehink, en av dom stora baggarna och Tindra. Tjudrade dom och satte igång med baggen som var snäll och fin. Sen min fasa Tindra, brukar bli 2 timmars fullt slagsmål med henne men idag var det bara bakkärran som var besvärlig. Antingen var hon lugnare med sällskap eller så börjar hon bli gammal (hon är i o f gammal)
När den ena stora baggen ändå stor bunden i boxen jagar jag fatt på nästa ännu större bagge och tjudrar honom, rätt skönt att bara behöva hålla reda på en stångande individ i taget ;-) Han var dock inte så samarbetsvillig som den första så nu är jag rätt slut!
Nu har jag bara två "lätta" kvar, Pricken och Blåtunga
Hann med en hyfsat lång skogsrunda med Trassel och ta in hästarna innan klockan 19 och P skulle hämtas. Puh!
Behöver jag nämna jag var totalt utsvulten?

Favoritsnabbmaten! Tur jag har gott om ägg :-)
P's kommentar när hon fick godnattkramen "Mamma, gå nu och tvätta dig" :-) Luktade typ rätt mycket får!

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Klipper du med maskin eller med fårsax? Jobbigt vilket som, tycker jag. Snart är det väl dags för lamm!

Verkligen gott med bananpannkaka!

Svar: Tar det största med maskin och resten med sax. Dom blir kanske inte så snygga men pälsen kommer av :-)
Ann Knutsson

2016-03-15 @ 07:34:20
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0