Snöblask


Haveri! En gren på mirabellträdet klarade inte den tunga snön, fast den hade börjat spricka innan. Det var väldigt fint inatt och i morse med alla snötyngda träd, varade inte så länge bara. Av den dryga dm som kom är nog bara hälften kvar och min och Trassels 10 km runda i skogen blev tung med blötsnö och gummistövlar, det känns redan i häcken 😉

Inne har en pelagonier fått vårkänslor och den extremt misskötta amaryllisen, jag tror den har lyckats dela sig till 10 lökar och jag blir aldrig färdig att plantera om den, men blommar gör den ändå vart år!

Lördagens tur till Väla bjöd på thaimat, mmmm! inte så starkt sa hon i kassan men P tyckte det var lite för starkt, ändå slank allt utom salladen och lite ris ner😅

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Så synd på mirabellerna! Hoppas resten av trädet tar sig ändå.
Milapromenader dröjer lite härhemma, men iidag klarade jag 4 km på dryga timmen! :D
Thaimat har jag inte ätit på länge och det går finemang att vara utan! :D

Svar: Det trädet är nog inte så lätt att ta död på. Många stora grenar kvar och massor med rotskott. Inga goda frukter men bra insynsskydd i trädgården :-)
Ann Knutsson

2016-03-09 @ 15:09:21
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0