Varde vatten. Halleluja!

Grr, vad gamla vattekopplingar sitter hårt! Det tog över två timmar att få loss den gamla pumpen, koppla ihop en gammal pump, en gammal tank och få dit det igen!!! Lite justerande med trycket och allt funkade perfekt! Ah, vad bra jag är ;-)
Typ i två timmar, sen börjar trycket i kranarna sjunka igen och pumpen stannar inte gärna :-( Var sjutton sitter felet?

Fast kvällens projekt får bli toan för den tar klart inte in något vatten. Sitter säkert en och annan rostflaga i den oxå!
Träffade på rörmokaren på vägen ner till byn och ville betala min vattenkoppling. Den hade han förstås ingen aning om vad den kostade, misstänker att jag får jaga honom rätt länge med att få lov att betala ;-)
Diskuterade problemet med trycket med honom och han trodde oxå på rost i pumphuset. Ska väl tillägga att han erbjöd sin hjälp om jag inte fick rätt på det;-) Hm, det ska gå!

P var ju inte hemma när Trassel fyllde år så han fick visst en extra födelsedag i dag :-) Äggkartonger och toarullar slogs in hej vilt med ett hundkex i varje. Gissa vem som var nöjd :-)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ta du dit rörmokaren till pumpen. Du kan säkert ha roligare än att konkurrera med honom.

Svar: Det ska nog bara justeras lite till. Han fixar det säkert på två minuter och det hade retat mig alldeles förskräckligt ;-)
Ann Knutsson

2016-11-10 @ 20:27:17
Postat av: Mormor

Jamen det tar väl dej ytterligare två timmar

Svar: Nja, får skruva lite då och då tills den startar och stannar när den ska
Ann Knutsson

2016-11-10 @ 22:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0