Vatten igen

Mats var snäll och kröp ner i brunnen :-)
Var lite rädd att vattnet sinat eftersom flera brunnar i byn haft problem, även nu sent på hösten har det varit extremt torrt! 4.5 meter vatten fanns det så det behöver jag aldrig oroa mig för! Har mätt en gång innan när det var samma extrema vattenbrist, då på sommaren och då hade jag 4 meter kvar!

Problemet var rörböjen i brunnen som var helt sönderrostad. Så sönder att det gått hål och den sög luft, släppte dessutom en massa rostflagor som jag fick i kranarna.
Som tur är har en rörmokare sitt lager i byn och vi fick tag på en ny koppling via självbetjäning :-) Ska bara passa honom nu någon dag så han får betalt oxå ;-)
Helt bra blev det dock inte för även om pumpen och tanken fick upp trycket som dom skulle så är trycket ur kranarna inte så bra, misstänker att alla dom där rostflagorna täppt till någonstans. Jaja, det funkar i a f.
Synd jag missade när Prince fick igång sin vattenkopp igen för även om jag serverade vatten från hink så höll han på och pillade med sin vattenkopp = en massa luft i ledningen som ger rätt bra spott och fräs när den börjar användas igen :-)


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Sköööönt! Framförallt att du har vatten igen om än inte samma sprutt, men det ordnar sig nog det med men också att du kunde skicka ner drängen ;) - hu, så trångt och djupt!

Svar: Sånt gillar INTE jag :-/
Ann Knutsson

2016-11-07 @ 08:08:32
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Vadd bra att det funkar och vilken tur att Mats är så duktig.

Svar: 👍
Ann Knutsson

2016-11-07 @ 10:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0