Väga och mäta

Nu är ju Prince inte 7 månader förrän på fredag men det passade bättre idag
Vikt med måttband: 185 kg
Höjd manke: 124 cm
Höjd bak: 127 cm


Ninjas vikt med måttband: 260 kg!!!! Då har jag ändå kunnat spänna in selen 2 hål sedan det tjockaste i sommar 😳

Jag har alltid varit mot att täcka föl men.....
Förra veckan hade vi lätt duggregn och 7 plusgrader en dag och Prince frös så han skakade, även efter en timme i stallet
Så ikväll provade han det nya täcket🙄 billigaste varianten av ofodrat täcke från Börjes för det är väl rätt stor risk att han sätter tänderna i det! Läskigt tyckte han första gången jag slängde på det men efter tre av o på så brydde han sig inte mer. 105 var lite i största laget men det mindre hade blivit för litet. Jaja, nu slipper han bli genomblöt för även dagar med mer regn och kyla så vill jag ha hästarna ute 9-10 timmar, dom behöver röra sig och timmarna i boxen blir ändå rätt många


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Jo, det är lite "frysvädrigt" så det är nog skönt med täcke. Sen kommer han ju redan vara inlärd på det, ett moment mindre att träna. Söt är han med alla stjärnor!

Svar: Ja, lite får han härdas men det blir bra att ta till dom värsta dagarna i vinter
Ann Knutsson

2016-10-20 @ 06:36:30
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Jamen det var väl bra. Stackarn kan ju inte stå och frysa och han blev ju jättefin under stjärnorna.

Svar: Det var ett rätt roligt täcke :-)
Ann Knutsson

2016-10-20 @ 11:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0