Monster

Igår var P med Mats på invigning av nya bollhallen i byn och kom hem som ett monster 😅
Jag roade mig under tiden att bli klar med sista murningen på husgrunden och gödselrampen

I morse hämtade vi halmbalen 😳
Jag har haft storbalar hö några ggr och dom har varit rätt lätthanterliga på ca 150 kg
Denna var inte lätt alls, 280 kg hårdpressad bal, fyllde nästan hela släpet. Lyckades få in den i stallet

Efter många om och men och snurrande så låg den på rätt ställe oxå men sen var det stopp. Hur jag än försökte så fixade jag inte att välta upp den. Fick ta hjälp av Mats ikväll och på två man gick det👍

Nu väntar jag på att andra (och sista) sortens kakor ska svalna och hoppa i frysen så jag kan fortsätta mitt grovköksprojekt. Hälften av panelen kom upp igår kväll, resten ska upp ikväll.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja, det var ju faktiskt rätt likt ett monster så jag förstår arr hon inte ville se ut så. Skrämde hon inte Trassel?

Svar: Visserligen är han väldigt mörkrädd men hon luktade som hon skulle :-)
Ann Knutsson

2016-09-12 @ 21:48:29
Postat av: Hillevi

Ingen liten bal, det där! Puh.

Monstret är jättegulligt! :D

Svar: Nej, det var oxå ett monster! Föredrar småbalar
Ann Knutsson

2016-09-13 @ 06:21:51
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0