Tvätteri

Prince håller igång med lagom motion genom att bolla med sina pinnar :-)

Efter blödningen i tisdags kväll har det varit lugnt, bara lite serös vätska och den ska ju ut. Ingen svullnad och ingen feber men han gillar inte när jag ska spruta den äckliga sörjan i munnen, snart färdigt med den! Tre doser kvar.

Va, kommer du, då släpper vi pinnen

Dom här två började brunsta igen idag, suck! Fuxsto som brunstar är ett släkte för sig och Ninja är värst :-(

Nästan en månad sedan jag hämtade Annie och vilken härlig häst! Nästan alltid öronen framåt, så länge man låter bli bakkärran och magen förstås 🙄
En dröm att rida, lite spöke ser hon allt i skogen, men en del härliga galopper längs vägarna har vi fått😄
Får jobba lite till på kondis och styrka sen ska jag boka in träning 😀

Tvätten torkar som bara den, tvättat i dagarna tre! 7 hästtäcke, lakan, kläder, hundfiltar, vinterjackor..... luktar sommar!


Bilen och släpet har fått sommardäck och allt är tvättat, fönsterna rena utvändigt..... puh! semester kallas det ;-)


Kommentarer
Postat av: Mormor

Semester innebär inte att man ska vara sysslolös utan bara att man skall göra något annat än avlönat arbete.

Svar: Hahaha, jag jobbar alldeles gratis 😂
Fast egentligen så skulle jag bytt hjul på en firma och tvättat bilen i automat, lämnat hästtäcke till tvätt..... så hade jag ju fått betala en del, så helt gratis har jag ju inte jobbat....
Ann Knutsson

2017-04-06 @ 22:15:30
Postat av: Hillevi

Du och dina vilsamma semestrar, hahaha! Men åh, så mycket du fått gjort!
Skönt att Prince läker som han ska, trots äcklig medicin och stonas brunstar blir väl lite lättare framöver utan hingst som "förstör".

Svar: Tror inte dom ser honom som hingst och han i sin tur är lite rädd för dom stora :-D
Ann Knutsson

2017-04-07 @ 06:06:34
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0