Veckan

Har inte vant mig vid dom här tidiga dagarna än och idag när vi kunde haft lite sovmorgon var det någon som sovit klart 05.10 😳

kycklingen är pigg och glad. Har äntligen vågat störa lite mer så nu är det städat hos dom. Luktade ruttna ägg så jag börjar plocka bort dom hon ligger på idag och råkar trycka lite hårt på ett och där var en nästan klar kyckling☹️ Så nu får hon ha dom några dagar till

P ville rida i paddocken för någon dag sedan, det gick ju så bra sist.....

Denna gången var Ninja lite piggare och det blev lite skutt och bus så två gånger, nästan tre, synades grusen lite väl noga och stackars Ninja var billig 😇
Fast när jag sa att vi skulle sätta in en annons så var det nog inte så farligt ändå 😜

Lite vovvar ❤️

Liten promenad på skogsvägen 

Men varför fick inte jag något koppel?

Båda fastnade. Den minsta har förbrukat ett av sina nio liv!

Han hade gått runt stallet och in på gårdsplanen.... där väntade Trassel😳
Trassel funkar ju bra med katter som han känner men den här var nog ingen katt. Fräsande, spottande boll och han lyckades ta den i munnen innan jag hann kasta mig mellan, släpade in Trassel i nackaskinnet och började fundera på hur jag skulle få in den vettskrämda, spottande katten i stallet men se, så fort jag började prata lite med den så var allt bra och jag kunde ta upp den och bära den!
Hämtade sig gjorde han bums för han dök direkt i matskålen, puh!

Plommonträdet bär äntligen frukt och goda är dom!

Kantareller fortfarande överallt, men glömma påse och plocka i fickor är inte att rekommendera 

Ska vi gå in snart?

Joggingtur

Mer än jag som redan tröttnat på kompostgaller 🤣

Scouternas loppis idag👍

En till som behöver lite bantning i höst 😬


Kommentarer
Postat av: Mormor

ack gå lös på skogsvägen- Tänk om han blir räff och försvinner in bland grana5rna-

Svar: Haha, han har stenkoll! Vill inte bli av med matte och är det något farligt har jag honom mellan benen 👍
Ann Knutsson

2017-08-26 @ 23:09:37
Postat av: Hillevi

Tråkigt med kycklingen i ägget men det har jag också råkat ut för... :( Kanske blir det några fler ändå. Söt är den som kikar ut under vingen!
Så fint Trassel och Zack leker nu!
Och du har börjat tänka på jul, du!
Vilken söt prinsessa!

Svar: Det är ju snart jul 😜
Ann Knutsson

2017-08-27 @ 08:55:07
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0