Upponer

Jag har länge lovat backe upp o backe ner men eftersom jag bara har varit ledig en dag mellan trenätters passen sedan jul har vi inte hunnit med, nu är det dock slut med extrajobbet så nu blev det hela tre dagar ledigt på raken 👍

Full fart i backarna blev det. Trassel vrickade vänstertassen lite i flängandet men   ikväll haltar han inte i a f

Han har ju mest fått vägpromenader på sista tiden eftersom det alltid är mörkt när vi går ut

P gömmer kottar! Hon hittade nämligen ett ställe där skogsmusen kalasat på kottar och nu samlade hon för att kunna mata dom nästa gång 🙄

Fåren festar vidare och ikväll fick dom kraftfoder för fösta gången i vinter. Uppskattat!!!! Räknar med lamm om någon månad och gammal tacka behöver ju lite extra, visserligen håller gamla Blåtunga hullet bra men jag vill inte att hon tappar för mycket sedan, hon är ju ändå 12 år!

Ninja som fyller 6 år den 25:e fick en tidig födelsedagspresent

Har lite problem med täcke för hon ligger precis mellan str 95 o 105 och har en typisk ponnymanke dvs ganska omarkerad så hur jag än gör så kasar täcket bakom manken och spänner och skaver päls. Så nu provar vi med halvhals och ser om det funkar bättre
Faktiskt så har hon tappat extrakilona igen så nu visade måttbandet mer lagom 235 kg

Lurvpellen blir snart 10 månader ❤

Passade på att mäta idag

200 kg så det står still
Däremot så växer han på höjden
127 fram och 130 bak
När jag såg honom första gången när han var ca 3 månader så gissade jag på ca 145 färdigväxt och så långt så håller prognosen. Men vid 1.5 år är det ju lite mer säkert så det blir spännande och se om jag får rätt 😊
Kulorna har börjat titta fram nu oxå men än visar han ingen hingstighet, hoppas han låter bli tills våren i a f så dom kan gå ihop tills kastrering. 


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Snön är borta igen, ser jag! Ränna i backar får hundarna göra själva, pust, men bra att P tar ansvar för skogsmössen! :D
Fint täcke Ninja fått!
Ja... Prince blev riktigt lurvig till slut...

Svar: Bara is kvar, t o m snögubbarna är borta
Ann Knutsson

2017-01-20 @ 05:39:52
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0