Semestern slut

Första natten avklarad! Lite mjukstart med en enkelnatt. Eller.... inte mjukstart kanske, vet inte vad dom pysslat med men vi hade en hel del att göra!

Internet har strulat ett par dagar. Har provat starta om router och modem men det funkar en liten stund sen är jag bortkopplad igen😡
Nu går det igen en liten stund.

Gårdagens 😊

Sen envisas hon med att skulla gå in med Prince. Han är väldigt snäll för sin ålder

Men han är ju bara dryga året 😬


P ryter: "Prince, skärp dig! Mamma blir arg!"
Hmm, jag fick i a f leda honom på andra hållet....

Bästa med att börja jobba var skogsturen med Annie idag. Nu när P har varit hemma en månad så har jag fått rida i paddocken och slänga upp P på ryggen sedan och skritta av i skogen. 

Rätt tråkigt för både Annie och mig så idag var det full rulle, t o m så jag tappade en stigbygel i skutten 😂

Nu fäller hon igen! I våras tappade hon pälsen och blev jättefin. Varade ett par veckor innan hon satte ny halvlång päls. Skumt! Hoppas det blir sommarpäls nu så hon inte får för sig att det redan är dax för vinterpäls! Då lär klippmaskinen komma igång!

Ska tillägga att jag redan proppat i b-vitaminer och div annat "bra för pälsen"
Men ett stalltips. Fogskrapa från biltema 34.90 :- är suverän att skala av lös päls med

När jag hämtade henne så hade hon krustor på höger fram, trodde det var skav från benskydden så jag bytte till andra mjukare. Smorde, tvättade och så och visst blev det bättre. Läkte på ett ställe men kom längre ut på benet istället. Förstkrustor som sedan trillade av, därefter blev det snabbt bra och pälsen växte ut.

Sen kom det på vänster bak likadant och därefter höger bak. Utsidorna av benen, för högt för att vara rasp, ingen klåda så fotskabb - njä.
Har testat diverse olika AB salvor, bakteriedödande, mjukgörande och äntligen ser det ut som det hargett sig! Tur det för det var sista varianten jag hade, annars hade jag varit tvungen att dra iväg henne för en odling men eftersom hon inte hade några besvär av det så ville jag prova det jag hade först.
Smittar gör det nog oxå för jag hittade lite på Ninja idag med så nu får hon samma salva.


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Ha, den stegringsbilden får du vara rädd om! hon är modig, P.
Har Ninja ringorm, tro? Vore inte så konstigt i så fall och den däckar lite vid bakteriedödande behandling men kommer säkert tillbaka i så fall utan specifik behandling.
Åh, jobberi igen, tur du har delat upp dina dagar...
Kalle har varit här i ett år nu men jag är osams med datorn... så det får vänt' litt' ...

Svar: Jösses! Ett helt år! Det gick snabbt.
Men ringorn brukar ju klia och det verkar det inte alls göra.
Svampsalva hjälpte?
Ann Knutsson

2017-07-14 @ 17:55:07
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Ja Paulina är kanske modig men jag tycker hon skall ha hjälm op ifall Prince börjar vinka med hovarna. Kan inte kännas bra at få en lusing av honom.

Svar: Hjälm skadar nog inte.
Ann Knutsson

2017-07-15 @ 20:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0