Hård helg 😬

I lördags, först konfirmation i Höganäs av kusinbarnet Fanny, sedan vidare till Eslöv där Mats barnbarn som P är moster till hade 1-års kalas. 

Mats bil luktade visst bensin 🙄 och jag var ju tvungen att ha Trassel med så gissa vem som fick köra Skåne runt! Inte för att jag inte gillar köra men....... min bil rullar jäkligt många mil ändå!

Hästarna fick alla vilodag!

MEN! Solosan! Började jag smörja in näsorna med för ca två veckor sedan. Förra veckan kom det lite skorpor och flagor och jag smorde ännu mera. Ett par dagar senare såg dom fruktansvärda ut, sårskorpor och sprickor 😟 Nu har dom istället fått zinksalva i endast tre dagar och det är nästan helt bra igen - ingen mer solosan här!!!!

Så kul att gå på konfirmation 😊 Fast jag jäspade rätt för mycket😉

P är inte jätteglad för att gå i kyrkan och hon är inte döpt. Tror jag ska försöka muta henne när hon blir gammal nog för konfirmation att låta bli. Det dom snor i skatt sedan under många år kan man ha mycket kul för och det man får i present på konfirmationsdagen är inte olösligt precis så jag får helt enkelt bjuda högre 😉

Tårtan på 1-årskalaset delade jag o P rätt bra. Hon tar grädden och jag resten 😇

Idag var vi på 80-årskalas på Hillesgården. P's farmor som fyllde år.

Innan hann vi med Ninja och Trassel och efter Annie.
Jag som tyckte jag gjort mitt med kalas för resten av sommare....
Nejdå, P's farmor och farfar fyller år nu med fem dagars mellanrum men istället för att fira båda idag blir det ett till nästa helg 😳


Kommentarer
Postat av: Mormor

Där ser ju fint ut och så fin klänning Paulina har.

Svar: Ja, hon fick bestämma själv
Ann Knutsson

2017-06-19 @ 11:06:50
Postat av: Hillevi

Jag döptes som 13-åring, när pappa ateisten lämnat in. Påhitt! Dummeridumdum påhitt. Just därför spelar det ingen roll. Idéer bara. Men P är sööööt!

Svar: Ser framför mig när prästen har slängt dig över axeln och doppar dig i vattnet 😂
Ann Knutsson

2017-06-19 @ 17:28:29
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0