Midsommar

Vi hade bestämt oss för att köra till Hjörnered ett par mil bort och övningscampa inför Falsterbo 

Började regna på vägen dit

fin utsikt!

Hann få upp tältet men sen satte det igång 😳

Tog lite förfest i Mats bil när vi väntade på att det skulle lugna sig men......

Vi fick ge upp och gilla läget 😛

"Partytältet" kom upp 😊

Halsbandet tålde inte så mycket regn!


Tältet höll faktiskt inte helt tätt heller men det var bara lite sim kom in. Fast jag tömde 28 mm från regnmätaren när jag kom hem så det var kanske inte så konstigt!

Ta mig härifrån!!!! 😂


En som slocknade som en klubbad säl

Vaknade pigg och utvilad. 

Jag däremot ska ha med mig dubbla liggunderlag till Falsterbo!

Nej Trassel! INTE jag mer flugor!


Han skötte sig fint och var tyst i tältet trots fler campare och hundar runt om men han är rätt trött nu! Sover i sin korg och drömmer, både springer och skäller😜

P följe med Mats hem ett tag så min uppackning gick snabbt och lätt. Nu blir det Annie i skogen en runda innan jag hämtar hem henne 👍


Kommentarer
Postat av: Mormor

Det var ju tur att Mats var så förutseende och tagit med extra pressenningar

Svar: EN pressening och INGA regnbyxor
Ann Knutsson

2017-06-24 @ 21:17:12
Postat av: Hillevi

Visst var det en blöt campingtur men på sätt och vis ett ännu roligare minne just pga det, lite "överlevnadsläger" liksom och den stannar nog i minnet. Trassel kanske måste öva lite till, dock! ;)
Och du lärde dig att du måste ha med dubbla liggunderlag till Falsterbo. Kan trösta dig med att det blir värre för varje år... så här blir det både luftmadrass och liggunderlag eftersom luftmadrassen blir så kall av marktemperaturen. Men roligt är det!

Svar: Tycker bara luftmadrassen tar lite för mycket plats. Jo, jag har märkt att det blir värre ;-)
Ann Knutsson

2017-06-26 @ 07:17:54
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0