Ninja

Efter en månad på bete så är hon inte precis smäcker längre, suck! Ändå betesreducerare mesta tiden och motion 7-10 timmar i veckan!

Men jag har gillat henne sedan vi köpte henne för två år sedan och detta året har hon verkligen mognat. Nu är hon ju 6 så en del poletter trillar ju klart ner med åren

Men häst och hundmöte i skogen, stora traktorer på vägen och en nybörjare på ryggen så sköter hon sig strålande
Men jag sa för några dagar sedan till P att när du har växt ur henne om några år så säljer vi henne till en ny liten ryttare....   
Hmm, det var ju inte helt poppis om man säger så....  och känner jag mig själv rätt som aldrig har sålt en häst 😉så blir det inte så heller.
Jag hade ju lite planer på att försöka premiera henne i år men jag hade inte läst på tillräckligt. Hovskäggen har jag inte rört men manen och svansen har jag trimmat och det fick man visst inte heller på Welsh mountin men vi ska ger oss iväg på någon preniering i år i a f utan häst så vi vet hur det går till.

Sent igår kväll efter P hade sovit ett tag så kommer hon snyftande ut i köket:
"Mamma, ska du verkligen sälja Ninja?"
*suck*


Kommentarer
Postat av: Mormor

Det finns bågot som säger *attt tala är silver, att tiga är guld*.

Svar: Njä, föredrar delaktighet
Ann Knutsson

2017-06-30 @ 10:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0