Torsdag

Fortsatt städning hela förmiddagen så det är väl rätt klart. Hade nu inte P fått för sig att vara uppe lika länge som jag ikväll *suck* (fast hon somnade precis) så hade jag hunnit börja på skorstenen ikväll men det blev visst inte, har liksom lite annat kvar att göra med. Så varför sitter jag då här istället för att sätta fart 😉 Haha!

Stallkatterna solar. Bara Fridakopian som är på vift

Joggingtur med Ninja i Långaltsskogen. Först igenom hela byn med gräsklippare, hundar, kossor, hästar alldeles vid vägen och hon sköter sig exemplariskt 😀 Hon har verkligen mognat i år!

Prince traskar åter på skogsvägen ett par km. Lunkar lugnt med och vi tittar på den stillastående grävmaskinen och traktor med lyft skopa(fast den var lite läskig) 

Har aldrig haft problem med skorviga mular förrän i år. Nu ser dom hemska ut! Brukar aldrig smörja men i år har jagvarit flitig med helosan sol eftersom dom är så ljusa och jag misstänker att det är det som är problemet? Ska prova zinkpasta istället ett tag.

Annie fick vara sist så hann det bli lite svalare, mästerfotografen in action 😊


Nu ska det visst bli regn imorgon fm så då kör vi nästa städprojekt, höloftet. Får se hur långt vi kommer för där är en del hö kvar som ska flyttas fram oxå så det hamnar närmst luckan. Sen måste både Ninja och Annie rastas för på lördag är det både konfirmation och 1-års kalas. Puh! Dessutom ett antal mil mellan. 
Söndagen är inte mycket bättre med ett 80-års kalas mitt på dagen som säkert varar ett tag. Fast då ska vi hinna en innan och en efter är planen och dessutom behöver Trassel en bra runda innan för då kan han inte vara med i bilen heller😕

SEN är det semester😜 Alltså projekten tar ju aldrig slut men kalasen får vara avklarade😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0