Färg

Borde fortsatt med färg på väggarna för jag har bara kommit halvvägs med första strykningen men....

Kom på att håret behövde lite färg, det var mer än tre månader sedan sist så nu fick både hår, ögonbryn och fransar lite färg, det är ju snart vår :-)
Paddocken har oxå fått ny färg! Elbanden bytte vi idag, dom var alg-gröna och dessutom blåste det ena sönder förra veckan och nu behövde vi använda den som hage eftersom Ninjas hage blev för blöt. Gissa om vi har haft en häst hängande över axeln hela dagen :-) och den andra avundsjuk i sin hage för brist på uppmärksamhet ;-)

Häromdagen var dagens träningspass flytta 67 spånbalar från en box till en annan. Octopus gamla box som varit tom i 15 år ska få en ny invånare om 1.5 vecka :-D
Kunde förstås använt Simzon box men den är bredvid Prince och den nya är ett sto, lite onödigt innan han är kastrerad.
Visserligen har jag två tomma boxar i andra sidan av stallet och storhästdörrarna till dom står i logen(någonstans) men eftersom jag inte hade tänkt använda dom mer än till förvaring så plockade jag ner fönstergallerna i somras. 
Jaja, dom kommer säkert upp igen såsmåningom.... när Ninja är utväxt så får kanske hon oxå föl, rätt troligt faktiskt :-)


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Så spännande!!!!! En till häst!
Så stort stallet verkar vara! Fast typiskt dig att plocka ner fönstergaller när de inte behövs! :D
67 spånbalar är ungefär 66 för många att baxa runt på, puh!

Svar: Lättare att göra rent fönster utan galler!
6 boxar men jag har inte tänkt ha hästar i alla mer ;-)
Ann Knutsson

2017-03-02 @ 06:40:16
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0