Skitjobb

Trodde att jag skulle behövt dela Prince från damerna även denna brunsten. Det är ju trots allt bara en månad sedan han blev kastrerad. Men nä, inget intresse för det inte :-)

Men han fick lov att komma lite närmare, Ninja har väl kliat lite och så men Annie har inte släppt honom för nära förrän nu!

Där under kommer han visst ihåg att där var något gott och hon lät honom hållas både länge och väl! Hoppas bara att hon inte börjar producera mjölk igen 😳 Fast han åker nog iväg igen så fort hon brunstat klart.

Gödselsprätten kom idag! Tyckte jag hade en jättestor hög i år men det blev knappt tre lass, lite mindre än förra året!!!

Den sväljer en hel del, inte den minsta modellen precis!

Sen levererade Mats sladden till paddocken som jag hade beställt. Rätt smart, balk med vikt så den trycker till bra och när man är klar är det bara att vända den på andra hållet och dra iväg den på hjul 👍

Jämt och fint blev det, lite regn på det så hade det blivit ännu bättre. Traktorn hade inga problem heller trots rätt löst på vissa ställen, det blir det när det är så torrt. (Traktor = fyrhjulsdriften på) 😆

Inte bara paddocken som behöver vatten, redan torrt i alla diken och i bäcken rinner det knappt! Inte konstigt att mina vattenbaljor får besök om nätterna!


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Det var ingen liten gödselsprätt det där! Och balken med hjul på andra sidan var fiffig, det har jag inte sett förr. Här skrapar de med tjock fru på balken, sen får hon gååå hem när traktorn ska ut på vägen tillbaka... :D
Prince minns den ljuva barndomen!
Här är det också ökentorrt.

Svar: Nästan så jag vill ha regn, fast börjar det väl så slutar det väl aldrig igen :-/
Ann Knutsson

2017-05-09 @ 08:13:48
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Det ser ut att bli trgn i morgon

Svar: Ja, fast det har dom sagt förr😬
Ann Knutsson

2017-05-09 @ 11:10:52
Postat av: Mormor

Det där som du ◘kallade sladd till paddocken var ju fiffigt. Haar han själv konstruerat den då tycker jag han ska ta patent., tillverka och sälj.

Svar: Ja, det är hemmabygge men det finns liknande att köpa (kanske inte till biltraktorer förstås 😂)
Ann Knutsson

2017-05-09 @ 22:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0