Stackars Trassel

Helt plötsligt igår fick han ”nackspärr” höll huvudet åt ena hållet och det andra gick inte, han skrek när jag provocerade. Stackars Zack som ville leka fick sig rejäla åthutningar.

Hoppades på en sträckning och har stoppat i honom Canidryl både igår och idag som jag hade över och faktiskt ör det mycket bättre redan idag även om det inte gått över helt så vi slipper nog ett veterinärbesök👍

Älgjakt i skogen så denna stötte vi på ett par jobbnätter mitt i Strömsnäsbruk, festade gott på äppelträden ochbetade längs häckar och gräsmattor 😆

P fick hålla sig i paddocken och vi passar på att träna balans. Hände nästan aldrig att hon åker av när vi springer i skogen eller klättrar i backar men hemma slår det nästan aldrig fel så det har blivit några nya blåmärke 😇


Annie har varit på en gruppträning till i veckan. Jättekul! Fast hon fick benämningen den heta ......
Hm, framåt, arbetsvillig och med mycket motor kallar jag henne. Visserligen får jag en hel del träningsvärk av alla extra halvhalter ibland men het - nej
Med alla år med travare i träning så är en het häst för mig en som jag knappt orkar hålla, som ger mig mjölksyra i armar och magmuskler och som knappt lyssnar och i den kategorin hamnar inte Annie men som sagt man har lite olika referenser 😉


Kommentarer
Postat av: Mormor

Paulina har nog missuppfattat det heka. Jag tror absolut att man skall sitta bakom huvudet och inte bakom svamsem

Svar: Ninja var oxå lite fundersam
Ann Knutsson

2017-10-15 @ 12:40:53
Postat av: Hillevi

Stackars Trassel dä, svårt att hålla reda på Zacks alla svängar hit och dit! :D Hoppas på fortsatt bättring!

Smart älg som vet var jägarna inte brukar sitta på pass!

Balansträning på hästryggen, åh, sånt gjorde vi på ridhuset i Enköping när jag var barn, snurrade ovkså runt i sadeln och så ligga ner där på ryggen. Minnen!

Vi vardagsred också travarna på gården där jag var dagbarn; det var rätt guppigt när de drog iväg, ingen chans att kompensera! :D

Svar: Trassel är ännu bättre idag, skönt 😊
Ligga på ryggen försökte jag få henne till men det var för svårt 🤣
Ann Knutsson

2017-10-15 @ 18:07:06
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Vad är det för ett stort hål Traddek vaktar?

Svar: Zack är rätt flitig, det är inte det enda 😬
Ann Knutsson

2017-10-15 @ 21:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0