WE-träning

Nu har vi varit på första WE-träningen med Marika Lundh
Väldigt givande och många aha-upplevelser.
Annie slappnade av efter hand men ibörjan var hon taggad/övertaggad 🤣
Hennes kommentar: Åh! Vad roligt med en så pigg och arbetsvillig häst!
Jo, hon är verkligen rolig att rida, vill massor och försöker göra rätt hela tiden.
(null)

Hästskötaren tyckte det var rätt tråkigt att sitta still i 1.5 timme men idag vågade hon skritta av henne😇
(null)


I onsdags var vi oxå på träning, då hoppträning med ponnygruppen 😳
Jag som aldrig lärt mig hoppa tänker passa på att lära mig när jag har en häst som kan och vill.
.... och OJ! Vad hon ville🤣
Spänd som en fijolsträng när vi kom in i ridhuset och hon såg dom små hinderna, fick träna balansen rätt ordentligt😜
När vi skulle hoppa den lilla banan på fem hinder så sa hon: Håll i dig! Nu köööör vi!
Haha, tji fick hon, lugnt och balanserat skulle det vara och faktiskt så var vi rätt överens i slutet på passet😄
Men den gången ville P inte skritta av henne, det var så illa så hon skulle aldrig rida Annie mer, tur hon ändrade sig idag 😄

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det var ju väldigt vad du ser stor ut på Annie men det är klartatt du sträckte väl extraa mycket på dej

Svar: Nja, fast Annie är nog rätt idealisk i storlek till mig faktiskt
Ann Knutsson

2017-10-28 @ 23:25:37
Postat av: Hillevi

Fick googla WE förstås men nu vet jag! 😋 Kul med lyckad träningsupplevelse och hästskötarens (slavarbetarens) tid kommer, den också!

Svar: Det var lite nytt och omväxlade, skoj 😄
Ann Knutsson

2017-10-29 @ 11:17:14
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Mormor

Hur gick det med Ninja i eftermiddag. Här bl¨der det emellanåt så det hörs som taket skaöyfta och ytterdörren dka blåsa upp-

Svar: Jo men... Ninja hade vi väl motionerat när vi pratade. P blev ju ”avslängd” 🤣 sa hon. Sanningen var ju att Ninja tog ett litet ystert skutt 😇
Annie fick lite bomövningar som hon tog hyfsat lugnt, hade tänkt lite låga gymnastikhinder men det vägrade torka upp på banan. Illa när t o m min paddock har vattenpölar, den tåler annars väldigt mycket!
Ann Knutsson

2017-10-29 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0