Fårflytt

Ovädret har kommit och det blev bråttom att flytta upp fåren till torrare ställe.

Det var torrt i halva hagen där dom gick oxå men diket svämmar över och då får jag inte hem dom

Stackars hästarna fick tillbringa dagen i paddocken där dom inte var ivägen.

Det var väldigt synd om dom upplyste dom mig om stup i kvarten.
Fick komma in tidigt istället för det vräker ner och stackars Prince frös så han skakade 🙁

Nu ör din på rätt sida och en hage som håller sig torr men dom hade nog hellre varit inne!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Det tror jag också att de hade velat men vattnet rinner nog av dem

Svar: Jo, det gör det på vem som helst😬
Ann Knutsson

2017-09-13 @ 20:50:11
Postat av: Hillevi

Stackars ömtåliga prinsen! Förstår att stallet hägrar. Här skvätter det också, men bara lite. Kanske vaknar svampen i alla fall. De få jag hittat behöver ingen svamptork i alla fall!

Svar: Det skvätte 41 mm här!!!!
Du kan hämta så mycket svamp du vill här, ingen verkar orka plocka mer😜
Ann Knutsson

2017-09-14 @ 09:40:20
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0