Helgen och lite till

I lördags!!!! skulle P till tandläkaren i Ängelholm 

Så vi passar på att ta en tur i hembygdsparken för lite miljöträning och det var en bra dag för där var massor med både folk och hundar

P roar sig en bra stund med linbanan

= passivitetsträning😉 

Jo, det gick ju bra en stund tills jag brister i koncentration och plötsligt upptäcker att skorna börjar kännas lite grusiga..... hm, dom fick sig en rejäl håla i grusen där under ställningen😇

Sen kör vi vidare till Höganäs och Mormor bjuder på middag i Mölle hamn.

Strålande väder och strålande utsikt

Mmmm, gott😄

Kör en runda upp på Kullaberg och beundrar utsikten. Inte så bra att fota genom rutan men där långt nere ligger hamnen.

Usch! Vad jag har knatat upp o ner och kors och tvärs på det det berget!!! Klättrat, undersökt grottor, orienterat, åkt skidor, åkt pulka.... med både skolan och scouter. Hittar nog i mörker där😜

Igår städade vi hönshuset och sen fick hönan och kycklingen komma ut från buren.


Helt säkert inte hennes(islandshönans) kyckling, men hon har varit jätteduktig och fortsätter ta hand om den. Dom sov båda på pinnen inatt.
Men nu vill jag veta om det är en höna eller tupp😄
Den är 1 månad gammal

Har inte longerat Annie på länge men idag var det lite tidsbrist. 

Var lixom tvungen att hinna klippa gräset oxå och det blir ju mörkt alldeles för tidigt😡
Hon var taggad! Skritt, skriiiiiitt! Hmm, trodde inte hon tyckte det var så kul men hade svart att få stopp på henne. Gjorde förstås inte saken bättre att hon fick skutta ett par pyttehinder 

Krävdes lång avskrittning, tur man har hästskötare 😉

Hon är så himla snäll och försiktig❤️

Kattkellingar och valpar runt benen och hon vågar knappt röra en hov, följer P snällt när hon leder henne 
Däremot om jag rider i skogen eller paddocken så kan det stutsas och busas rätt rejält 😊
Hon anpassar sig verkligen efter situation 👍


Kommentarer
Postat av: Mormor

Den där kycklingen tycker jag liknar en kalkon. Är du säker på att det inte är ett gökägg.

Svar: Haha😛 helt säker!!!!
Ann Knutsson

2017-09-18 @ 22:23:55
Postat av: Hillevi

Tack för Kullabergsbilderna! Nu är det länge sedan vi var där, jag och hundarna men vackert och farligt var det! 😎 Härliga stup att störta ner i
och rötter att fastna i och snubbla över... och, som du tydligen gjort i barndomen, äkta "skeppsbrutna-grottor" att för alltid gå vilse i! 😝
Kalle skulle säkert både störta, snubbla, fastna och gå vilse!
Så snyggt Annie springer i longerlinan!
Snygg är inte kycklingen -just nu! 👻 En tupp, tror jag men det är så väldigt svårt med andra raser, som man inte "kan". Det är nog n gök ändå! 😂

Min kyckling sover också på pinnen sen ett par nätter tillbaka.



Svar: Lovar fixa lite riktiga Kullabergsbilder när Zack är gammal nog att gå på långrundor😊
Det var ju typiskt att det ska bli en tupp, jag som trodde på höna. Ful som styk nu 😛
Kanske en gök ändå, fast ovanligt tam gök😄
Ann Knutsson

2017-09-19 @ 09:59:28
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Hillevi

Så får du inte skriva! Kan mycket väl vara en höna, som jag sa vet jag inte med andra än mina, där jag ser helheten. Fast...om det är en gök, spelar det ju ingen roll! 🐷

Svar: Haha, nä, det var roligt att det lyckades bli en kyckling 😊
Ann Knutsson

2017-09-19 @ 11:05:56
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0