Skogsröj

Med alla dessa kantareller överallt så ville jag kolla lite i den djupare skogen.

Zack fick en koppelpromenad och då blir han såååå trött👍
Jag och Trassel knatar iväg.

Gulingar hittade vi en del men inte så mycket som vi trodde, dessutom upptäcker jag halvvägs att det är hål i påsen och hälften trillat ur 😡 Nåja, jag börjar bli rätt trött på att rensa dom och frysen har nu ett bra lager! På sista tiden har jag varit rätt kräsen och bara plockat stora och rena exemplar 😉

Men jösses!!!! Trattisarna har exploderat på en vecka och jag fyllade den andra påsen till topp!!!! Stora, fina och lättrensade 😄

Nu ör första laddningen gula på stekpannan, blir minst en till och trattisarna ska jag prova torka.

Har lagt dom i stora kaminen på ett galler, där är bra drag och den ska inte eldas än på ett tag.
Fast till Ligistens lycka så så premiäreldade jag i den andra igår👍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0