Orm i stallet!!!!!!!!!!!!!

(null)

Nåja, en väldigt liten orm på ca 10 cm🤭 Lyckades hejda mig och googlade innan  jag slog ihjäl den och kom fram till att det måste vara en snok. Visste väl det redan från början med dom gula fläckarna men ändå lixom😇 den ser ju lite zickzackig ut😳
Den fick åka ut levande på en skyffel men frågan är hur den kom in i stallet? Vill jag ens veta?
(null)

Nu är dom små oxå tillbaka efter sommarvilan👍
Inte för att någon häst verkade uppskatta dom 3-4 veckors vila dom fick för dom är arbetsglada alla tre men eftersom jag jobbade rätt mycket och då måste dom gå när det är som varmast på dagen och det var varmt!!!! Mellan 25 och 30 grader varenda dag så fick det bli så. Nu är det mer ordning på schemat igen och betydligt mer lagom temperatur!
Dessutom har det regnat ordentligt i flera omgångar de senaste dagarna och gräset som jag trodde var bortom all räddning kan man faktiskt ana lite grönt i😀
(null)

Precis när Prince var klar för motion kom världens åskskur😱 Fast han har inga problem  med att stå inne själv en stund, ännu bättre när man kan smaka på en Nalle😜
(null)

(null)

(null)

(null)

Fast sen jobbade han på bra! Lite har nog smält under vilan för han travade flera varv lugnt och fint utan bus😋 Halt och rygga gick oxå mycket lugnare och bättre!
Sen hade vi lite tur, precis när vi ska gå ut i hagen kommer sopbilen och Prince står några meter bort på gårdsplanen och tittar när han tömmer! Lite spänd men helt still och tycker inte det är sååå farligt. Perfekt miljöträning🤗


Kommentarer
Postat av: Mormor

Den var väldigt syor för att vara bara 10 cm.

Svar: Zoom😜
Ann Knutsson

2018-08-15 @ 11:27:08
Postat av: Hillevi

Snokarna brukar ju gilla gödselstacken, varmt och fuktigt, men ville väl den också leta svalka inne i stallet.
Hästarna är nog nöjda att få komma hem igen och bli ompysslade.
Prinsen ser så härligt tonårig ut! Det är roligt att få följa hans utveckling!

Svar: Hm, jag har visserligen vattnat gödselhögen för maskarnas skull, det var inte alls meningen att snokarna skulle trivas🤣
Ann Knutsson

2018-08-18 @ 09:04:16
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0