Trassel

(null)

Blev vaccinerad idag och så nya thyroideaprover. Alldeles strålande låg dom👍 27 förra året och 30 nu! Så nu kan vi nog hoppa över ett år, Trassel har inget mot vaccineringen men blodprov tycker han inte om!
Vägningen var oxå plus i protokollet. Tyckte inte han var så tjock förra åtet med sina 29 kg men vet muttrade lite om att magen kanske kunde varit lite mindre så hård diet och en Zack som håller gång så var det 4.5 kg mindre!!!!!! nu 24.5 kg🙄 Undrade lite försynt om jag kanske bantat honom lite hårt😅 men nejdå, han var såååå fin nu!
(null)

Sen har vi Husan som numera är husets äldsta katt sedan Buster gav upp i våras, 16 år gammal
14 år är hon men det kan man inte tro!
Liten fluga i lampan
(null)

Ops, den rymde
(null)

Ah! I lampan😬
Sekunden efter hänger hon i en gungande lampa men då var helt plötsligt inte fotandet prio 1 🤣
(null)

Annie blev klippt idag, pälsen har åkt av fläckvis och en del var riktigt lång, annan sommarkort
(null)

Så hon blev ganska fläckig/prickig🤣🤣
Det har varit värre i år än förra året med hennes päls så jag börjar misstänka hormnrubbning även där, rätt vanligt på äldre hästar
Fattar inte vad mina hästar lever på men alla tre är välgödda, bara Prince som är lagom
Hagen dom gått i senaste tre veckorna innehåller bara glest med torra höstrå, enda tillskottet är saltsten och mineralbalja( och lite äpple förstås)
(null)

Hittade satellitbild över Skåne 2017/2018
Lite skillnad 😱
Träden är gula  och tappar massor med blad
Sjöarna har mycket mindre vatten än normalt, alla bäckar och mindre åar i närheten har sinat , dom är helt torra!
I brunnen sjunker vattennivån 1 DM i veckan och många brunnar i bygden är tomma
Försöker vattna min trädgård och mina fruktträd när ingen ser😉 och framför allt får ingen se när jag vattnar gödselhögen så maskarna ska trivas🤣🤣🤣

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det var ju bra med Trassels prov men han måste vara kroniskt hyngrig när han har tappat 4,5 kg.

Svar: Alltid hungrig😬 fast det har han alltid varit
Ann Knutsson

2018-08-10 @ 11:23:18
Postat av: Anonym

Gamla fina Husan kämpar på hon men fortfarande är mina två i alla fall ett år äldre! 🙌

Annie är så prickigt fin, så det så!

Svar: Roligt att dom hänger ihop, 15 år är ingen ungdom!
Ann Knutsson

2018-08-11 @ 14:58:17
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Hillevi

Hm... Som sagt funkar min dator inte och att ändra finns inte på kartan... Men såklart är jag glad över Trassels tummen upp! Bravo!

Svar: ......och jag kan bara svara på en kommentar i taget🙄
Gladast är nog Trassel som slipper blodproven😄
Ann Knutsson

2018-08-11 @ 15:15:00
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0