Sinande brunnar

(null)

Mats grannes brunn var nu tom så han gjorde en koll i sin och där var inte mer än en halv meter!!!!
Kände mig tvungen att ta en koll i min egen, visserligen har jag aldrig haft problem trots att det är en gammal grävd brunn, den är 8 meter djup och jag har alltid tvättat, vattnat och fyllat vattenbaljor hej vilt undan att fundera utan problem.
Min filosofi är att ju mer man använder ju bättre rinner det till nytt. Så jo, fyra meter vatten fanns det i brunnen trots att jag en timme innan vattnat en massa i trädgården och fyllat fårens vattenbalja 😁
(null)

(null)

Nu är fåren flyttade igen efter att duktigt ha satt i sig alla nässlor i den förra hagen, nu ska dom städa hästarnas vinterhage 👍

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hur kunde du kolla det den djupa brunnen

Svar: Lång lina med tyngd och mäta skillnaden😊
Ann Knutsson

2018-07-11 @ 23:54:26
Postat av: Hillevi

Så skönt att du har vatten fortfarande. Min är över 40 m djup efter borrning men har sinat, får vänta i många timmar innan mer har sipprat in så det är lite oroligt. Blir lite less på hyllandet av det häääärliga sommarvädret överallt i medierna!

Svar: Jo, härligt är det visserligen men vatten och höbristen är mindre härlig 👎
Ann Knutsson

2018-07-13 @ 10:44:58
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com
Postat av: Hillevi

Skönt att du har vatten fortfarande!
Här har det sinat så jag måste alltid vänta så att det fylls på. Då är borrhålet ändå över 40 meter... Nu längtar jag verkligen efter regn och rusk!

Svar: Vilket elände 😟
Hoppas oxå på lite(mycket) regn, ökentorka överallt😬
Ann Knutsson

2018-07-13 @ 17:41:30
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0