Söndag

Jag missar en av sommarens största loppisar för P ska på kalas just då😟
(null)

Men paddocken blir sladdad, blev så fin så den fick vila idag😉
(null)

Hej Zack!
Om 1.5 vecka ska du på pensionat, tur du inget vet😬 och inte vet att Trassel får följa med på camping, bad och hästtävlingar😇
Insåg för ett tag sedan att det inte skulle funka att ta med båda till Falsterbo i a f inte om jag ska kunna se något och shoppa på mässan så det fick bli så.
(null)

(null)

Fridakopians två kellingar får precis plats i matskålen 😁
(null)

Hundrastning i hagen
(null)

Sen får fåren byta hage till den hästarna gick i för ett par veckor sedan 
(null)

Passar på att träna inkallning👍
(null)

Sen går vi över hagen som fåren lämnade och Trassel blev mätt😜
Visserligen mat kvar men det bränner bort och det är en grusbacke så därför får den vila i väntan på regn eller när det är kris med bete!
Min gamla höleverantör bestämde ju sig för pension, synd för han har alltid levererat bra hö och i den mängd man beställde. Nu har jag beställt av en som jag bara handlat av en gång för några år sedan, för en vecka sedan frågade jag hur det gick, jo, skörd denna veckan och sen vet jag inget mer. Det är ju bara att hoppas att han lyckas annars lutar det åt import för det är extrem brist i hela södra halvan😢 Svälta kan dom ju inte och dom ca 900 kg som ör kvar från förra året räcker ju inte särskilt långt! Tur att det bara är tre rätt lättfödda ponnier och några får!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0