Varmt!

Nu tycker t o m jag att det räcker! Jag gillar annats värme och har inga större problem fast nu har jag jobbat rätt många nätter och har en del på kö. Sova på dagen med två fönster som solen gassar på ör ingen höjdare, hjälper inte att öppna...
Hästarna har fått vila någon vecka, visserligen tåler dom träna i värmen om dom blir kylda efter men flugorna har varit hemska sista veckan och riktigt jobbiga!
(null)

Idag fick både Zebrorna..
(null)
... och flodhästen byta hage. En hel del att tugga på men inte sååå mycket grönt😟
(null)

(null)

Byta hage kräver ju en del, baljor som ska flyttas och så, full speed på vovvarna mitt på dagen i stora hagar, inte konstigt att tungorna  hänger🤣
(null)

Flipp och Flopp hjälper varandra med flugorna, öronen viftar efter bästa förmåga! Flipp ör rätt mycket större men så diar han ju

(null)

Vi jobbar på att tämja Vianna, Vips och Vitas och det går framåt! Här är det Vips😍
(null)

(null)

Gjorde ett försök att fläta fyra småflätor och sen fläta hop till en, med lite träning kan det nog funka😆
(null)

Hallå! Husan är 13 år men tydligen inte för gammal för att jaga "möss" i mattan🤣
(null)

Dom yngre for vakta, säg till om jag ska skälla!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det blev ju en riktigt maffid fläta. Vilket konststycke

Svar: Med lite träning kan den nog funka 😄
Ann Knutsson

2018-07-25 @ 16:18:37
Postat av: Hillevi

Glad att du fått tag på bra hö! Zebrorna är fina, ser nöjda ut trots att gräset inte frodas. P:s konstfärdiga fläta är jättefin, bra träning inför hästarnas frisyrer! Rakt hår är toppen, mitt är bara krull och trassel nu.

Svar: Ja, hö tror jag oxå att jag får, fast svindyrt så det är toppen med fin halm att dryga ut med👍
Mitt hår är oxå allt annat än rakt🤣
Ann Knutsson

2018-07-27 @ 13:27:51
URL: http://Gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0