Veckan

(null)

Undrar varför jag har högar med jord överallt Trassel
(null)

Det där är taskigt!
(null)

Pia och Röd njuter av värmen och solen
(null)

Tur jag har mer än en huvudkudde, Husan stjäler alltid en
(null)

Dom tränar vidare på flaskan, bra balans övning😜
(null)

Halt på rätt ställe👍
(null)

Annie är den enda som når syrenerna😁
Förra året när hon kom hade hon en grym vinterpäls, fällde den snabbt och fick en kort fin sommarpäls för att sedan sätta en halvlång päls. En bit in på sommaren fällde hon igen och fick åter den korta. Jag trodde det var brist på nåt så i år har hon fått alla tänkbara tillskott och täcke på när jag aldrig skulle få för mig att ha täcke på någon annan häst för hon är rätt frusen märkte jag i vintras. 
Hjälpte det? Nej! Precis samma i år. Pälsen har växt igen! Hade hon varit tävlingshäst hade jag förstås fått klippa men som tur är( för henne) så slipper hon det. Trots att hon går rätt ordentliga pass både på träning och i skogen så blir hon ändå inte särskilt svettig
(null)

I veckan öppnade jag stora hagen till fåren, fortfarande ger jag Flopp extra, han får någon vecka till så det är enklast om dom kan gå in i fårhuset. Flipp diar fullt själv så han behöver inget, bra dom fick kläm på det så funkar det förhoppningsvis nästa år
(null)

Flipp dök direkt i gräset
(null)

Blåtungas Elsa vågad inte riktigt gå förbi grinden😅
(null)

Medans Flopp troget stannade runt mina ben🤣

(null)

Ikväll blev det Princebad!
Medhjälparen kom inte i säng  förrän 22.30🙄 fast hon var rätt slut när vi kom hem från WE träningen idag och lyckades sova 4 timmar på soffan 😜
Nu är hästarna rena och fina och preparerade med flug och knottmedel så imorgon blir det bete👍 Var planerat förra veckan men svaret på träckprovet försvann i hanteringen så det blev lite försenat 
(null)

Det var alltså denna färgen han hade och inte grågul😄

Kommentarer
Postat av: Mormor

NU är ju Prinz trn och fin, hur länge det varar. Jaf hade för nig att gan var mer vut -n guldfärgad förstås

Svar: Vinterpälsen var mycket ljusare, hoppas han blir mer guldfärgad😍
Ann Knutsson

2018-05-27 @ 11:55:44
Postat av: Marie Thörnberg

Åh vilken snygging han blivit snart guldfärgad.Det har du en häst som kommer få många blickar på sig.Men alla dina hästar drar blickarna till sig.Rätt lika men storleken skiljer sig.Lycka till med dem.Kram från MARIE

Svar: Han mörknade lite nu när han fällde, hoppas han blir ännu mer guld😊
Ann Knutsson

2018-05-31 @ 14:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0