Fler vårtecken

(null)

Första lammen😁
"Salt och Peppar" kanske inte alldeles bästa flicknamnen (för det är två tackor) men det var det som fastnade direkt😜 En helt vit och en med svart nos och svarta fläckar på benen
Lisabeth som fick första lammen förra året - Flipp o Flopp var ju lite besvärlig då med att släppa till och låta dom dia....
..så även i år😡
Första natten jobbade jag, suck, och dom överlevde, men det tog halva dagen att få dom pigga igen med blandat ersättning och mjölkning av tacka MEN
Idag har jag bara mjölkat och mindre  och mindre har jag fått ut trots att lammen är pigga och inte alltför tunna så kanske går det vägen utan flaskmatning framöver👍😍
(null)

(null)

Hon är ju inte helt lättmjölkad den här damen och hornen vet hon vad dom är till för 🤣 
Tre gånger igår!!!! och en gång idag fick hon mig omkull i halmen 🥴 Trots att jag band fast henne när jag mjölkade 😆 Gissa om klädena luktade.... både fårskit och sur mjölk🙄
(null)


Nästa vårtecken! Årspremiär med sadel👍
(null)

Lite longering och sen avskrittning på det👍

Kommentarer
Postat av: Hillevi

Härligt vårtecken Embla-lamm! (Peppar&salt heter ju den schnauzerfärgen... 😄

Här är det också tidig vår men bitvishala och

Svar: Haha, det tänkte jag inte på. Det var en helt vit och en med svarta fläckar 😁
Skönt med vår 👍
Ann Knutsson

2019-02-24 @ 09:56:32
Postat av: Hillevi igen

... äsch, verifieringsrutan lägger sig över, så då ser jag inte vad jag skriver... men härliga bilder på våren!!! 🙌

2019-02-24 @ 09:59:08
Postat av: Mormor

Prinz lyser ju riktigt ren och fin i vårsolen.

Svar: Idag är han inte lika vit 🙈
Ann Knutsson

2019-02-24 @ 13:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0