Falsterbo x 2

JodĂ„đŸ˜‰ Först var vi en runda pĂ„ öppningsdagen d v s i lördags med mormor. Lite blött var det men alla utstĂ€llare pĂ„ plats och en del tĂ€vling fick vi se👍
(null)

Hittade ett passande schabrak till Prince som hade perfekt passform och ett tyg som all smuts bara trillade av👍
(null)

I tisdags bar det av igen (vĂ„gade inte chansa pĂ„ att fĂ„ rĂ€tt semester med nytt jobb, dĂ€rav blev det inte denna helgen som jag helst vill Ă„ka) Bilen fullđŸ€Ł
(null)

TĂ€ltet kom upp efter att ha blĂ„st upp och ner en gĂ„ng innan vi hann fĂ„ ner tĂ€ltpinnarna 😳
(null)

Sen blev det bad! Zack som aldrig badat i havet innan var lite misstĂ€nksam till en början. Synd att Trassel inte hann lĂ€ra honom det, han verkligen Ă€lskade bada❀
Men efter lite övertalning och en frisbee sĂ„ blev det plötsligt vĂ€ldigt kul😁
(null)

Onsdagen var en heldag inne pÄ omrÄdet dÀr vi bl a hejade pÄ en i amatörklassen
(null)

Till skillnad frĂ„n Trassel som passade pĂ„ att ta middagsvilan nĂ€r vi Ă€ndĂ„ satt pĂ„ lĂ€ktaren sĂ„ var Zack vĂ€ldigt intresserad av dom hoppande hĂ€starna, pĂ„ ett lugnt sĂ€tt.
DĂ€remot, fortfarande till skillnad mot Trassel sĂ„ struntar han nĂ€stan totalt i andra hundar, bara om dom kommer rakt(fysiskt) pĂ„ honom reagerar han. Annars Ă€r det BARA var matte Ă€r som spelar nĂ„gon som helst roll 👍
Enda minussaken för Zack Ă€r att med utslĂ€ppt koppel d v s nĂ€r han inte gĂ„r fint/fot sĂ„ drar han ngt grymt och jodĂ„, jag vet att jag trĂ€nat för lite pĂ„ det😉
(null)

Höjdpunkten var Huntingen
(null)

(null)

Torsdagen lite mer bad innan vi styrde hemÄt igen
(null)

Rosen har kommit igÄng
(null)

Jo, sĂ„ igĂ„r.... Jag har sett hur dom förbereder sina 4-Ă„ringar till Falsterbo... Paraply!!!! DET mĂ„ste alla hĂ€star vara bekvĂ€ma med sĂ„ "sagt och gjort" 
Det visade sig att ingen av mina hÀstar tyckte detta var OK (Ninja var vÀl den som tog det bÀst) sÄ det fÄr vi trÀna vidare pÄ med alla tre!
Hade faktiskt förvĂ€ntat mig att Annie skulle vara bekvĂ€m med det tĂ€nk sĂ„ fel man kan ha😜
(null)

Gick bĂ€ttre efter lite funderande men i början, jösses 🙈
(null)

Idag trĂ€nade vi istĂ€llet pĂ„ att ha med en cykel. Ninja travar rĂ€tt fort i skogen och P behöver ledare dĂ€r sĂ„ efter typ 1 km tycker jag vi kan skritta lite (springa i backar Ă€r faktiskt jobbigt)😇 och det gick galant sĂ„ nĂ€sta gĂ„ng cyklar jag sĂ„ vi kan trava nĂ„gra fler km 😊
Annie slapp cykeltrĂ€ning för tĂ€vla med cykel har vi testat fĂ€rdigt tror jag, hon taggade lite för mycketđŸ€Ł
Prince fick oxĂ„ cykel med pĂ„ promenad upp i byn. Cykeln brydde han sig inte om, inte brevlĂ„dor, soptunnor, bilar, traktor med vagn men..... VARFÖR dras jag till hĂ€star som nĂ€stan fĂ„r eller fĂ„r panik av stenar? I tre trĂ€dgĂ„rdar och en i vĂ€gkanten, lite större modeller pĂ„ stenar sĂ„ hĂ„ller hĂ€sten pĂ„ att krypa ur skinnet( jag anstrĂ€ngde mig verkligen att inte ens titta dit utan pĂ„ andra hĂ„ller och var totalt lugn hela tiden och Ă€ndĂ„...)
Annie Ă€r oxĂ„ rĂ€tt mycket sĂ„, min första hĂ€st Octopus var precis likadan fast vĂ€rre Ă€n vĂ€rst 😳
😳 HjĂ€lp en sten!!!!! Rakt upp pĂ„ bakbenen, 180 grader helt om och full fart Ă„t andra hĂ„lletđŸ€Ł NĂ„ja, han lĂ€rde mig ha klister i hĂ€cken och det funkar fortfarande 😜
(null)


Ninja fick ett nytt schabrak hon med
(null)

Min lilla kelgris fick ett till som det vinröda fast i grönt eftersom jag var sĂ„ nöjd med det första, han passade fint i bĂ„da fĂ€rgerna 
(null)

IkvĂ€ll har jag haft Husan pĂ„ första parkett till Falsterbo Derby! Hon var vĂ€ldigt nöjd med att jag sĂ„g det hemma i soffan 😍

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0